• en
  • ru
  • hu

Szakmai kirándulás

M4-es metróvonal, Budapest

A Kelenföld vasútállomás és a Keleti pályaudvar között kapcsolatot teremtő 4-es metróvonalat 2014. március 28-án nyitották meg az utazóközönség számára. Az M4-es metróvonal a budapesti metró negyedik vonala. A XXI. századi technikával felszerelt, ma már vezető nélkül üzemelő, automata vezérlésű metróvonalon 10 állomás található, amelyek kialakításakor a tervezők nem csupán a funkcionális szempontok maradéktalan kielégítésére törekedtek, hanem igen igényes építészeti megoldásokkal kívánták élménnyé tenni a felszín alatti közlekedést az utazóközönség számára.

M4-es metró látogatásának programja 

  • Találkozó: M4 Kelenföldi Járműtelep: rövid munkavédelmi oktatás és a program rövid ismertetése
  • 8. emeleti diszpécserközpont megtekintése – az ott dolgozó diszpécserek munkájának ismertetése, a járműtelep bemutatása („madártávlatból” történő megtekintése)
  • K épület javítócsarnok és az ott található üzemtechnológiai berendezések bemutatása
  • T épület (járműtároló) megtekintése, járműmosó ismertetése
  • Utazás a metrón, néhány állomás megtekintése

Jelentkezés a túrára


Knorr-Bremse Rail Systems Budapest

A Knorr-Bremse Rail Systems Budapest a müncheni székhelyű vállalatcsoport vasúti  üzletágának fejlesztési és gyártási központja. A 2016-2017. folyamán lezajlott 5,28 milliárdos beruházással komplett fékvezérlési és levegőellátási termékcsaládok fejlesztése és gyártása is Budapestre került. A bővülés során a vállalat több mint 300 új munkahelyet hozott létre, munkavállalóinak a száma 1500 fölé emelkedett.

A gyárlátogatás során a Knorr-Bremse Rail Systems Budapestnél megtekinthető a fejlesztési-tervezési és gyártási folyamatok teljes skálája. Megmutatjuk, hol készülnek a Shinkansen japán szuper expressz és a Budapest elővárosi Stadler Flirt vonatok fékjei! A 2016-2017. években lezajlott bővülésnek köszönhetően komplex fékvezérlési és légellátási termékcsaládok szerelésébe is betekintést nyerhetnek.

Jelentkezés a túrára


Magyar Vasúttörténeti Park – kirándulás idegenvezetővel (esőben elmarad)

2000. július 14-én nyitotta meg kapuit Európa első interaktív vasúti parkja.

A 70 000 m2 alapterületen több mint 100 vasúti járműkuriózum parkol, közülük ötven ritka mozdony, vasúti jármű: sínautók, kézi és motoros hajtányok, mérőkocsi, gőzdaruk, hóekék, hómaró gépek és egyéb különlegességek, a legszebbek, a legértékesebbek összegyűjtve. A járműállomány az 1870-es gőzmozdonyoktól a nagyteljesítményű villamos mozdonyokig mutatja be a vasút fejlődését. A járművek jelentős része ma is üzemképes, melyekkel a MÁV Nosztalgia Kft. belföldi és külföldi nosztalgiautazásokat szervez.

Az 1911-ben épült, a maga nemében páratlan 34 állásos körfűtőház 3000 nm-es Orient-csarnokában állomásoznak a nosztalgiamozdonyok, így például az ország legöregebb, még működő gőzmozdonya 1870-ből, az 1868-ban gyártott Első Erdélyi Vasúti kocsi és a legendás Árpád motorvonat a harmincas évekből (2 óra 57 perc alatt tette meg a Budapest-Bécs közötti távolságot). A nosztalgia járművek büszkesége az 1912-ben épült elegáns teakfa étkezőkocsi, amely a mára fogalommá és nosztalgikus emlékké vált híres Orient Expressz mozdonya mögött robogott.

Európa egyik legnagyobb szabadtéri és egyben legelső, interaktív vasúti múzeumában a látogatók nemcsak nézhetik az ősi masinákat, hanem maguk is kipróbálhatják azokat. Utazhatnak nagymozdonyon, beülhetnek a Csajka sínautóba, hajtányozhatnak, fordítókorongozhatnak, vagy felülhetnek a lóvasútra. Kicsik és nagyok kedvence az évről évre bővülő kerti vasút, ahol izgalmas és változatos vonalvezetésen roboghatnak végig az utasok igazi kismozdonyok vontatásával.

A vasútmodellek szerelmesei pedig az átalakított vasúti kocsiban, illetve a terepasztalok lakhelyéül szolgáló Vasútmodell-házban szemlélhetik meg a miniatürizált vonatok világát.

Jelentkezés a túrára